era Site Admin
|
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:22 am Post subject: Inledning |
|
|
Slagrutor
Slagrutor har använts länge, Europas arméer letade vatten med dem, vi fann våra tidiga malmtillgångar med dem. Slagrutan har på senare tid fått samma ställning hos vetenskapsmän som alternativa behandlings sätt har hos läkare. Det är kanske inte så konstigt eftersom det änn så länge inte går att förklara fysikaliskt. De hjälpmedel man använder är den klassiska grenklykan, pekare av metall eller en pendel. Dessa reagerar inte utan är bara utslagsvisare för vad kroppen reagerar på, vilket är det vi inte riktigt vet. Man kan hitta många olika saker som vatten- och elledningar och
Currylinjer. Det finns en dock en risk när man håller på med detta och det är att man blir så glad över att man lyckats en gång att man kan lura sig själv.
En Artikel ur Bohuslänningen
En hemsida för dig som behärskar engelska: www.anamspirit.com , med bl a hänvisningar till Dan
En annan slagruteentusiasts hemsida,
Den kanske största svenska slagrutesidan:
www.jordstralningscentrum.nu
Länkar:
Omfattande och intressant sida: http://slagruta.robert.nu/
http://www.dowsers.com/
Skriv ordet dowsing på www.google.com (sökmotor) för många resultat.
Nya rön angående Auror, PSI-spår och medial förstärkning i samverkan med Vi Unga
Artikel
Bilden visar leylinjer över Hunneberg som slagrutemannen Fredrik Andréen har forskat fram.
Här ytterligare en bild som visar leylinjer över Vänersborg.
Vill du Se bilder på Sveriges näst största skepp då det seglar på slätten en fin höstdag med min hustru och mig som fripassagerare, så klicka nedan.
Jag står själv vid relingen och njuter av att vara ombord en sådan här dag.
En gång seglade jag med den legendariske BG Lind ombord på Sveriges största skepp ALES STENAR (Als stenar) i ett par timmar. Detta var hänförande. Platsen i sig är ju betagande och imponerande, ja överväldigande. ASKEBERGA-skeppet ligger och seglar mer dominerande på slätten. Möjligen kan den lilla gården som skeppet just seglar förbi störa en aning. Skeppet uppe vid Strömstad har jag också varit ombord på men på grund av vad som har hänt där verkar skeppet mer överfallet av pirater och satt på grund. Också detta är en upplevelse som är värd att vara med om.
LAILA SHIPPING C:O från den lilla ön FOSS
Detta lilla rederi har hört av sig och påstår att deras stolta skepp vid Blomsholm visst seglar med skönhet och full kraft. Som bevis för detta medsänder rederiet bilden som du tittat på eller kan titta på. Jag kan inte förneka att skeppet äger viss skönhet men för mej personligen är minnesbilden av ett strandat skepp ändå kvar. Tyvärr. Du får själv avgöra med ett besök på platsen.
Kanske är detta Sveriges största stenring, domarring. För mig är den i alla fall den mest imponerande där den ligger ute på en slätt. Källby söder om Vänern. Anvisningskartan på platsen visar både fel avstånd och väderstreck. Den ligger 800 meter nordost om vägskälet i Källby.
Kanske gör stenarna sig bättre så här. (Samma som ovan i Källby)
Här, just nu kan det nog vara lämpligt med kritik, att vi sansar oss och tar del av avancerad kritik, vetenskapliga genom-
lysningar för att kontrollera oss själva. Vi som inte vill förlora oss helt. Kritiken är intressant. Jag skulle önska att försöken lades upp på annat sätt. Många av oss är kritiska mot professor Dan Larhammars sätt att behandla oss slagrutefolk. Med benäget tillstånd länkar jag: www.bmc.uu.se/~danl/
Auror, medium och slagruta: Egen artikel
Den röda tråden visar mediets, Marie Bendix (i mitten), aura. |
|